Znajdujesz się w dziale:

Kto jest królem wśród wrocławskich sklepów spożywczych?

Kto jest królem wśród wrocławskich sklepów spożywczych?
(publikacje: TuWroclaw.com, dlahandlu.pl, money.pl, portalspozywczy.plQBusiness.plbiznesdolnoslaski.pl )

Gdzie mieszkańcy Wrocławia najczęściej kupują żywność? Które markety i sklepy spożywcze wybierają najchętniej? Kto jest liderem na rynku artykułów spożywczych we Wrocławiu? Udało nam się znaleźć odpowiedzi na te nurtujące pytania, dzięki materiałom udostępnionym przez Agencję Badania Rynku CeBRiS.

Liderzy: Biedronka, LIDL i sklep osiedlowy

Bezsprzecznym zwycięzcą rankingu jest Biedronka, którą wskazało 21,13% respondentów. Jak widać, „codziennie niskie ceny” mają bardzo wielu zwolenników wśród wrocławian. Co piąty mieszkaniec Wrocławia kupuje nabiał, pieczywo, wędliny, warzywa i owoce właśnie w Biedronce. Drugie miejsce zajął LIDL z udziałem procentowym świadomości marki na poziomie 17,98%. Różnica w ilości wskazań przez ankietowanych jest zatem niewielka, wynosi trochę ponad 3%. Co ciekawe, na trzeciej – zaszczytnej – pozycji uplasowały się sklepy osiedlowe, w  których żywność kupuje 10,76% wrocławian.

Kto poza podium?

Znamy już liderów, poznajmy pozostałe marki sklepów i marketów spożywczych najczęściej wybieranych we Wrocławiu. Tesco – w tym sklepie żywność kupuje 8,27% mieszkańców Wrocławia, Społem PSS – 6,04%, Carrefour – 5,12%, Alma – 3,94%, Piotr i Paweł – 3,67%, Kaufland – 2,89% i Real z wynikiem 2,23%. Poza pierwszą dziesiątką, z udziałem procentowym świadomości marki niższym niż 2%, znalazły się: C.H Astra – 1,84%, E. Leclerc – 1,57%, Dino – 1,44%, Eko – 1,31%, Żabka – 1,18% oraz Auchan – 1,05%.

A jak jest w poszczególnych dzielnicach?

Warto przyjrzeć się, jak wygląda sytuacja sklepów i marketów spożywczych w poszczególnych dzielnicach administracyjnych Wrocławia, takich jak: Śródmieście, Stare Miasto, Krzyki, Psie Pole i Fabryczna.

Zacznijmy od Śródmieścia, tutejsi mieszkańcy najczęściej chodzą na zakupy żywnościowe do LIDLA – tę markę wskazało aż 21,55% ankietowanych. Drugim w kolejności najchętniej odwiedzanym sklepem jest Biedronka (13,79%), trzecie miejsce zajęły sklepy osiedlowe. Na czwartej, piątej i szóstej pozycji uplasowały się kolejno: Społem PSS (11,21%), Tesco (8,62%) i Carrefour (3,45%). Wyniki nie dziwią.

Kolejna dzielnica Wrocławia, Stare Miasto – co czwarty mieszkaniec tego obszaru wybiera LIDLA (25,93%), co piąty Tesco (20,99%), 17,28% ankietowanych robi zakupy w Biedronce, 11,11% w Społem PSS i 3,7% w Carrefourze. Co ciekawe, żaden z mieszkańców Starego Miasta nie wskazał sklepu osiedlowego.

Trzy najchętniej wybierane sklepy przez wrocławian są trzema najchętniej wybieranymi sklepami przez mieszkańców osiedla Krzyki, w takiej samej kolejności. Biedronkę wskazało 25% ankietowanych, LIDLA 11,25%, a sklepy osiedlowe 6,88%. 6,25% wrocławian kupuje żywność w Carrefourze, 5% w Społem PSS i 3,75% w Tesco.

Mieszkańcy Psiego Pola najczęściej kupują nabiał, pieczywo, wędliny, warzywa i owoce w Biedronce (24,04%), w sklepach osiedlowych (18,03%), w LIDLU (16,39%) oraz w Tesco (6,01%). Mniej niż 2% respondentów wybiera Carrefoura (1,64%) czy Społem PSS (1,09%).

A jak jest z mieszkańcami dzielnicy Fabryczna? Najchętniej kupują w Biedronce (21,43%), w LIDLU (19,2%) oraz w sklepach osiedlowych (10,27%). Czwartą pozycję zajęły ex aequo Tesco i Carrefour z notami 8,48%.  Najrzadziej wybierane jest Społem PSS – ten sklep wskazało 6,25% respondentów.

Reasumując, Biedronka utrzymuje pozycję lidera w dzielnicach Krzyki (25%), Psie Pole (24,04%) oraz Fabryczna (21,43%), podczas gdy w dzielnicach Stare Miasto i Śródmieście to LIDL plasuje się na pierwszym miejscu z notami 25,93% i 21,55%. Warto zwrócić uwagę, że w przypadku Starego Miasta wysoką, drugą pozycję zajęło Tesco – wskazało go 20,99% ankietowanych, natomiast w przypadku Psiego Pola drugie miejsce należy do sklepów osiedlowych – wybrało je 18,03% respondentów.

Co decyduje o wyborze sklepu?

Jakie czynniki wpływają na wybór marketów i sklepów spożywczych przez klientów? Można ich wskazać bardzo wiele, decydujących jest jednak kilka.

Już z poprzedniego tekstu pt. „Dlaczego warto być widocznym? Koniecznie sprawdź!” dowiedzieliśmy się, że mieszkańcy poszczególnych dzielnic administracyjnych najchętniej robią zakupy w sklepach, które znajdują się najbliżej ich miejsca zamieszkania. Dlatego ogromne znaczenie ma lokalizacja sklepu. Co ważne, im więcej sklepów danej marki znajduje się w mieście, tym więcej osób robi tam zakupy. Kolejnym decydującym czynnikiem jest reklama – im większa liczba i częstotliwość dobrze przeprowadzonych kampanii reklamowych, tym większe zainteresowanie sklepem. Nie od dziś wiadomo, że reklama jest najpotężniejszą dźwignią handlu i dzięki niej można zyskać zasadniczą przewagę na rynku. O czym jeszcze nie można zapominać? O dobrej jakości sprzedawanych produktów za relatywnie niską cenę, a także o przyzwyczajeniach konsumentów.

Im więcej, tym lepiej

Proszę zauważyć, że sklepom i marketom, które zajęły najwyższe lokaty można przypisać co najmniej kilka z wymienionych czynników. – podkreśliła Magdalena Łasak z agencji marketingowej Broker Media. Ze względu na to, że we Wrocławiu jest bardzo dużo sklepów sieci Biedronka i LIDL oraz sklepów osiedlowych, są one na przysłowiowe wyciągnięcie ręki wielu kupujących. Reklamy niektórych marek nie znikają z billboardów i z telewizji, jesteśmy nimi „zasypywani”. Czy produkty w Biedronce albo LIDLU należą do drogich? Oczywiście, że nie. I w końcu przywiązanie konsumentów do marki, co w parze z bliską lokalizacją daje bardzo dobre efekty.

Widzimy więc, że jeżeli połączymy kilka elementów: odpowiednią lokalizację sklepu z niskimi cenami, a przy okazji zainwestujemy w dobrą reklamę to miano lidera na rynku artykułów spożywczych mamy w kieszeni. – podsumowuje Magdalena Łasak z agencji Broker Media.

Artykuł został opracowany przez agencję marketingową Broker Media.


Znajdujesz się w dziale:

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Copyright © 2012-2016 Broker Media

Polityka Prywatności Cookies

Informacje na temat plików cookies

Aby strona mogła działać prawidłowo i zapewniała największy komfort użytkowania naszego serwisu wykorzystywane są pliki cookies (ciasteczka).
Cookies to dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które podczas przeglądania niektórych stron internetowych przeglądarka zapisuje na twardym dysku komputera (lub innego urządzenia). Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Do czego służa cookies?

Cookies wykorzystywane są w celu dostosowania stron do preferencji użytkowników. Pliki te pomagają też tworzyć statystyki, które wykorzystywane są między innymi do ulepszania stron i ich zawartości. Cookies wykorzystywane są również do celów reklamowych.

Jakich cookies używamy?

Używane są dwa rodzaje plików cookies : „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe“ (persistent cookies). Pliki sesyjne odpowiadają za utrzymanie sesji użytkownika wewnątrz systemu – tracą swoją ważność wraz z wylogowaniem lub zamknięciem systemu. Pliki stałe pozostają w urządzeniu przez określony czas lub do momentu usunięcia ich przez użytkownika, przechowując w zaszyfrowany sposób informacje o działalności użytkownika w systemie.

Blokowanie cookies

Domyślnie przeglądarki internetowe dopuszczają umieszczenie w pamięci urządzenia plików cookies. Ustawienia te mogą jednak zostać zmienione zgodnie z preferencjami użytkownika. Szczegółowej instrukcji jak tego dokonać należy poszukać w instrukcji dostarczonej przez producenta oprogramowania.
Ograniczenie lub wyłączenie możliwości zapisu plików cookies na urządzeniu użytkownika może skutkować ograniczeniem funkcjonalności niektórych elementów systemu informatycznego.

Close